organizm

Objawy odwodnienia i jak mu zapobiegać

Objawy odwodnienia i jak mu zapobiegać

W sytuacjach kryzysowych i ekstremalnych, odpowiednie nawodnienie organizmu, jest sprawą kluczową. Należy zadbać o zapas wody pitnej, przechowywanej w odpowiedni sposób.

Woda jest jednym z najważniejszych budulców naszego organizmu Woda stanowi od 60 do 70% masy ciała dorosłego człowieka i nawet do 80% w przypadku dziecka. Odwodnienie występuje wtedy, gdy zużycie wody przez organizm przekracza ilość wody jaką mu dostarczamy. Najczęstszym przyczyną odwodnienia, jest wysiłek fizyczny, choroba lub wysoka temperatura i/lub wilgotność powietrza. Z tego tekstu dowiesz się jakie są objawy odwodnienia oraz jak im zapobiegać. Deficyt wody w organizmie człowieka Większość ludzi dobrze toleruje stosunkowo niewielki – 3 - 4% – deficyt wody w organizmie, na ogół bez większych trudności lub niekorzystnych skutków zdrowotnych.
Ile można wytrzymać bez snu? Jaki jest rekord?

Ile można wytrzymać bez snu? Jaki jest rekord?

W sytuacjach ekstremalnych, gdy działamy pod wpływem stresu, potrzebę snu odsuwamy często na dalszy plan. Jest to jednak błąd, bo brak snu może spowodować więcej szkód niż pożytku.

Najlepiej zbadany przypadek długotrwałej deprywacji snu Dobrze udokumentowanym (w opracowaniu autorstwa Gulevich G, Dement W, Johnson L. pod tytułem “Psychiatric and EEG observations on a case of prolonged (264 hours) wakefulness”) przypadkiem długiego okresu pozbawienia snu, jest 17-letni Randy Gardner z Kalifornii, który w roku 1964 wytrzymał bez snu 264 godziny, czyli około 11 dni. Jak do tej pory jest to oficjalny rekord świata, przynajmniej jeśli chodzi o tak dobrze udokumentowane przypadki.